(frater Sigebertus; pseud. Govert Grazer), Nederlands paedagoog (Bergeijk, N.Br. 15 Jan. 1883), studeerde voor onderwijzer, daarna aan het psychologisch-paedagogisch instituut van de R.K. leergangen te Tilburg.
Sedert 1908 was hij leraar aan de Kweekschool te Tilburg en Goirle.Rombouts heeft door een omvangrijke productiviteit belangrijke bijdragen geleverd tot de verbreiding van moderne paedagogische en psychologische denkbeelden. Hij heeft zich daarbij principieel gesteld op het standpunt van de katholieke paedagoog, die keurend en kiezend een moderne katholieke paedagogiek wil opbouwen. Doordat hij zijn theoretische kennis in dienst stelde van de opvoedings- en onderwijspraktijk heeft hij vele practici tot nieuwe bezieling en bezinning weten op te wekken. Hij is hoofdredacteur van „Ons eigen blad” en leider van een „Opvoedkundige Brochurenreeks” die reeds meer dan 150 nummers telt.
Bibl.: De psychologie der kindertaal (Nijmegen 1919); Montessorianisme; Uiteenzetting en kritiek (Nijmegen 1920); Historische paedagogiek, grote lijnen der geschied. v. h. opvoedk. denken en doen in doorlopend verband m. d. cultuurontwikkeling (Tilburg 1927/28); Katholieke Paedagogiek (Tilburg 1939).