Goede wijn behoeft geen krans
men komt vanzelf op goede producten af, die verkopen zichzelf, en daarom is reclame daarvoor niet nodig
Wikiquote (2020)
men komt vanzelf op goede producten af, die verkopen zichzelf, en daarom is reclame daarvoor niet nodig
F. Stoett (1977)
goede waar behoeft men niet aan te prijzen. De uitdr. herinnert aan de vroegere verplichting om voor herbergen waar wijn getapt werd, een krans uit te hangen1). Later verviel de verplichting, maar herbergen die niet bijzonder in trek waren, hingen toch een krans uit om klanten te trekken. De herberg waar men wist dat goede wijn geschonken werd, beh...
F.A. Stoett (1923-1925)
D.w.z. goede waar behoeft men niet aan te prijzen; vgl. lat. proba merx facile emptorem reperit. Het spreekwoord herinnert aan de vroegere verplichting voor herbergen, waar wijn getapt werd, om een krans uit te hangen1). Later verviel die verplichting, maar herbergen, die niet bijzonder in trek waren, hingen toch een krans uit om klanten te...
T. Pluim (1921)
wat goed is, heeft geen bijzondere aanprijzing noodig. Vroeger moesten de wijnhuizen een krans uithangen; later behoefde dat niet meer, maar herbergen, waar mindere soort wijn werd geschonken, bleven de oude gewoonte volgen, om klanten te trekken. Goede wijnhuizen behoefden dit evenwel niet te doen; zij waren toch wel gezocht.
F.A. Stoett
goede waar behoeft men niet aan te prijzen. De uitdr. herinnert aan de vroegere verplichting om voor herbergen waar wijn getapt werd, een krans uit te hangen1). Later verviel de verplichting, maar herbergen die niet bijzonder in trek waren, hingen toch een krans uit om klanten te trekken. De herberg waar men wist dat goede wijn geschonken werd, beh...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: