Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Gepubliceerd op 30-05-2019

Concurrentiekracht

betekenis & definitie

Concurrentiekracht is het in de marketing algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee de eigen marktpositionering wordt aangeduid ten opzichte van de (aangenomen) po-sitie van een bepaalde concurrent, dan wel de concurrentie, op basis van efficiënter en effectie-ver ondernemen binnen die betreffende markt.

Zie ook: concurrent, concurrentie, doelmatig en markt.

De concurrentiekracht komt voort uit behaald ‘verdedigbaar concurrentievoordeel’, maar deze beide begrippen zijn niet aan elkaar gelijk. Bij concurrentiekracht wordt namelijk gekeken naar de effecten van de onderling ervaren concurrentie op de ondernemingsresultaten van die betrokken ondernemingen. Terwijl bij het begrip concurrentievoordeel wordt uitgegaan van de onderscheidende mate, waarin de afnemer het aanbod integraal en op de afzonderlijke aspecten ervan heeft gewaardeerd ten opzichte van de concurrentie. Tags: concurrent – concurrentie – doelmatig – markt – verdedigbaar concurrentievoordeel.

< >