Pop-upstore betekenis & definitie

Een pop-upstore is een tijdelijke winkel. Deze winkels ontstaan vaak in panden die leeg of bijna leeg komen te staan. De locaties waar deze winkels ontstaan zijn meestal gekozen omdat de doelgroep zich daar bevindt.

Een pop-upstore hoeft niet altijd een winkel te zijn, het kan ook een restaurant zijn. Het verschilt per pop-upstore hoelang deze blijft. Het komt voor dat er wordt gekozen de pop-upstore te veranderen in een permanente winkel, doordat het een succes is.

Het starten van een pop-upstore kan ervoor zorgen dat een winkel/restaurant veel aandacht krijgt. Aangezien er niet veel geld wordt gestoken in de huur, doordat een pand maar voor korte tijd wordt gehuurd, is dit een goede manier om inkomsten te genereren. Zo is dit een goedkope manier om een bedrijf te starten.

Pop-upstores worden daarnaast veelal in het leven geroepen door voorheen grote online verkoopwinkels. Voor een online winkel heeft een pop-upstore diverse voordelen. Het openenen van een pop-upstore kan dienen om een korte, maar effectieve marketing campagne. Zo worden veel pop-upstores in eerste instantie in het leven geroepen als marketingstunt. Daarnaast is leent een pop-upstore zich, met name door het flexible karakter, om bepaalde producten te testen en te kijken in hoeverre ze aanslaan bij het publiek.