Wat is de betekenis van Social selling?

2025-07-14
Ensie Encyclopedie

Redactie Ensie (2022)

Social selling

Social selling is het proces om via een actieve aanwezigheid op sociale platformen meer sales te genereren. Social selling professionals stellen nuttige content via bijvoorbeeld blogspost, white papers of webinars beschikbaar aan (potentiële)klanten. Hiermee wordt het zakelijke netwerk uitgebouwd, banden verstevigd en direct of indirect meer s...

2025-07-14
Patrick Moerman

Schrijver op Ensie

Social Selling

Social selling is een methode om klanten naar je toe te laten komen met behulp van social media kanalen waarop klanten zich begeven. Door online kennis te delen en de interactie aan te gaan bouw je autoriteit op, wat het gemakkelijker maakt om te komen tot afspraken en sales. Bij social selling sta jij als personal brand centraal. Het doel is om wa...

2025-07-14
ABC van het Salesmanagement

Gerbrand Rustenburg & Arnold Steenbeek (2017)

social selling

Actieve manier om aan de weet te komen wat prospects en klanten bezighoudt en hoe zij problemen opgelost wil zien.

2025-07-14
Patricia Woestenburg

LinkedIn + SocialSelling Trainer, SellingMe

Social Selling

Social selling is het inzetten van je eigen –op social media opgebouwde- professionele brand en netwerk om in een vroeg stadium van het (ver)koopproces in contact te komen met prospects, een vertrouwensrelatie op te bouwen en deze leads om te zetten naar business. Deze verkooptechniek werkt wanneer je online goed weet te luisteren naar je prospects...

2025-07-14
Rene Knecht

Differentiation Selling® - Sales Trainer & Coach

Social Selling

Social selling zijn alle activiteiten die je kunt ondernemen op sociale media om een tweerichtingscommunicatie te creëren met bestaande of potentiële klanten. Door deze interactie in 2 richtingen ontstaat een verkennende relatie of een klantenbinding omdat de ene partij reageert op de andere. Hierdoor kan invloed worden uitgeoefend. Verandering, in...

2025-07-14
Paul Hassels Mönning

Eigenaar DutchmarQ, B2B inbound sales & marketing

Social Selling

Bij ‘social selling’ benutten verkoopteams informatie die hun ‘hot prospects’ zelf delen op sociale netwerken - zoals LinkedIn en twitter - om hen met persoonlijke, relevante informatie beter te overtuigen. Social selling kan daarnaast ook worden ingezet bij het enthousiast houden (of maken) van bestaande klanten. De commerciële uitdaging in b2b is...

2025-07-14
Basisboek Online Marketing

Marjolein Visser & Berend Sikkenga (2011)

Social selling

Verkoop met gebruik van social media.