Wat is de betekenis van Cross-selling?

2024-04-19
Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Cross-selling

Cross-selling is het algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde Engelstalige begrip, waarmee de verkoop van een of meer producten, goederen, of diensten, wordt aangeduid, waarvan de ver-koopovereenkomst verbonden is aan (de verwachting vervolgens te komen tot) een of meer vervolg-transacties tussen de betrokken partijen. Zie ook: dienst, goederen,...

2024-04-19
CBS begrippenlijst

CBS (2018)

Cross-selling

Verkoop van een ander (bijkomend) product aan bestaande klant. Bron: Begrippen in de logistiek.

2024-04-19
Corporate Finance Lexicon

Boer & Croon (2007)

Cross-selling

Cross-selling is een strategie waarbij een bestaand klantenbestand van een bepaald product wordt gebruikt als potentieel klantenbestand voor het verkopen van andere producten.

2024-04-19
Financieel Woordenboek

Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)

cross-selling

cross-selling - Engelse term voor verkoopactiviteiten waarbij een leverancier van diensten of goederen probeert meerdere producten aan een klant te verkopen. Zo proberen banken bijvoorbeeld niet alleen een rekening-courant aan iemand te slijten maar bieden ook verzekeringen, reizen en andere diensten aan.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

cross-selling

Verkopen van andere dan de reeds aangeschafte goederen of diensten aan bestaande klanten.