Wat is de betekenis van Corporate branding?

2024-04-26
Codebreakers

Codebreakers zijn die hard marketeers.

Corporate branding

Corporate branding is het inzetten van de bedrijfsnaam en huisstijl als merk in de communicatie naar stakeholders. Doel hiervan is een eenduidige, positieve associatie te creëren bij een merknaam en herkenning te vergroten. Corporate branding is het tegenovergestelde van product branding, waarbij enkel het product gepromoot wordt bij consumenten. C...

2024-04-26
Merken begrippenlijst

Henk Huizinga (2000)

corporate branding

Eng. het gehele proces van marketingcommunicatie, inclusief de interne communicatie naar het primaire publiek, te weten de werknemers (Nicholas Ind 1998). Corporate branding beoogt het creëren van een sterk monolistisch ondernemingsmerk met behulp van het inzetten van alle vormen van communicatie die op elkaar moeten zijn afgestemd (dezelfde t...

2024-04-26
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

corporate branding

Het gebruiken van een organisatiemerk door een onderneming of not-for-profitorganisatie. Zie ook: corporate brand.