Wat is de betekenis van Corporate advertising?

2024-04-20
Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Corporate advertising

Corporate advertising is het in de marketing algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde Engels-talige begrip, waarmee een vorm van massacommunicatie wordt aangeduid, die primair de verhoging van de naamsbekendheid – en de daaraan verbonden goodwill – van de betreffende onderneming tot doel heeft. Ook wel genoemd: corporate communication...

2024-04-20
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Corporate advertising

betaalde mediumcommunicatie ten behoe¬ve van een bedrijf als geheel, in tegenstelling tot brand of product advertising voor afzonderlijke produkten of diensten van dat be¬drijf. Oorspronkelijk werd deze term alleen gebruikt als het de holding betrof van een aantal werkmaatschappijen (bijv. Unile¬ver), omdat per werkmaatschappij het begr...

2024-04-20
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

corporate advertising

Het beïnvloeden van corporate stakeholders door een bedrijf via betaalde communicatie, gericht op het bevestigen of veranderen van het corporate image van een organisatie.

2024-04-20
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Corporate advertising

Institutionele reclame, waarin een organisatie het publiek en de belangengroepen informeert over haar activiteiten, doelstellingen en betrokkenheid bij het oplossen van bepaalde problemen, met als doel haar imago te verbeteren en goodwill te creëren (institutionele reclame).