Wat is de betekenis van Corporate identity?

2019
2021-06-23
Willem G. Keeris

Willem G. Keeris (1942) is emeritus hoogleraar Vastgoedmanagement en tevens visiting professor bij de groep Real Estate & Housing van de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit Delft.

Corporate identity

Corporate identity is het in de marketing algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee het beeld wordt aangeduid, waarmee het betreffende bedrijf, of de onderneming, zichzelf wenst te identificeren, dat aangeeft wat de organisatie is en wil zijn, terwijl het tevens uitdrukking geeft aan de normen en waarden, die het vertegenwoordigt,...

Lees verder
2018
2021-06-23
Clipit media monitoring

Media monitoring

Corporate identity

Een bedrijfsidentiteit of bedrijfsimago is de manier waarop een bedrijf zich aan het publiek presenteert. Bedrijfsidentiteit is een primaire onderdeel van de bedrijfscommunicatie, met als doel de identiteit te behouden en op te bouwen om in overeenstemming te zijn met de bedrijfsdoelstellingen van het bedrijf en deze te vergemakkelijken. Corporate...

Lees verder
1993
2021-06-23
NIMA

Nima marketing lexicon

Corporate identity

Zelfpresentatie van een organisatie, ofwel het aanbod van signalen zoals dat in de uitingsvorm gedrag, communicatie en symboliek tot stand komt.

1987
2021-06-23
Reclame woordenboek

Frans van Lier - 1987

Corporate identity

Zie huisstijl.