Wat is de betekenis van Corporate identity?

2024-04-19
Op-en-top Nederlands

Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)

corporate identity

(zelfstandig naamwoord) [alg.] bedrijfsidentiteit, bedrijfskarakter - Verbondenheid, toegewijdheid, professionaliteit, innovatie en duurzaamheid zijn d? kernwaarden van onze bedrijfsidentiteit! Of wij daarmee uniek zijn? Eh ...

2024-04-19
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Corporate identity

Een bedrijfsidentiteit of bedrijfsimago is de manier waarop een bedrijf zich aan het publiek presenteert. Bedrijfsidentiteit is een primaire onderdeel van de bedrijfscommunicatie, met als doel de identiteit te behouden en op te bouwen om in overeenstemming te zijn met de bedrijfsdoelstellingen van het bedrijf en deze te vergemakkelijken. Corporate...

2024-04-19
Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Corporate identity

Corporate identity is het in de marketing algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee het beeld wordt aangeduid, waarmee het betreffende bedrijf, of de onderneming, zichzelf wenst te identificeren, dat aangeeft wat de organisatie is en wil zijn, terwijl het tevens uitdrukking geeft aan de normen en waarden, die het vertegenwoordigt,...

2024-04-19
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Corporate identity

Corporate identity verwijst naar de werkelijke karakteristieken van een onder¬neming of het door de leiding van een onderneming gewenste cor¬porate image. NB: Sommigen gebruiken de term als aanduiding voor de verzame¬ling van alle uitwendige herkenningstekens, zoals logo, vignet, huisstijl, stijl van de inrichting en het meubilair enz....

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

corporate identity

Zelfpresentatie van een organisatie, ofwel het aanbod van signalen zoals dat in de uitingsvorm gedrag, communicatie en symboliek totstandkomt. Corporate idendity kan worden onderscheiden in de feitelijke (actual) en de gewenste (desired) identiteit.

2024-04-19
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Corporate identity

Zie huisstijl.