Ensie Encyclopedie

Redactie Ensie (2022)

Gepubliceerd op 06-08-2015

Jeanet Bathoorn

betekenis & definitie

Jeanet Bathoorn (1966) is social media expert, (inter)nationaal spreker en trainer op het gebied van LinkedIn en Twitter.

Met haar bedrijf helpt ze MKB ondernemingen en ZZP’ers om zich meer met social media te profileren. Gedreven door het geloof in een transparante wereld waarin bedrijven en ondernemers floreren door eerlijk en open zaken te doen. Social media is hierbij een belangrijke aanjager. Ze schreef de boeken Get Social+ en Get Social in Business die al ruim 25.000 keer zijn verkocht. Daarnaast is ze regelmatig te gast bij radio en TV (Omroep Max, Ochtendspits en vaak bij BNR Nieuwsradio) om kennis over social media te delen.

Jeanet Bathoorn maakte in 2005 haar eerste LinkedIn profiel aan en werd gegrepen door het internetvirus. Vanuit haar HR-functie kwam Bathoorn in aanraking met internet recruitment, toentertijd nog een nieuwe vorm van kandidatenwerving via online media. Het innovatieve aspect, de snelheid en laagdrempelige manier van werken spraken Bathoorn sterk aan. Bathoorns nuchtere instelling (Twentse), gecombineerd met haar passie voor online netwerken, hebben ertoe geleid dat zij inmiddels grote landelijke bekendheid heeft opgebouwd als social media trainer en spreker voor de Speakers Academy.