Wat is de betekenis van Marketingmix?

2024-04-27
Nederlandstalige WikiWoordenboek

Wiktionary (2019)

marketingmix

marketingmix - Zelfstandignaamwoord 1. (economie) de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor haar marketingstrategie (4P's): product, prijs, plaats, promotie Woordherkomst samenstelling van marketing en mix

2024-04-27
Algemene economische basisprincipes

D.J. de Jong & C.J. de Lange (2018)

Marketingmix

De combinatie van de concurrentie-instrumenten product, prijs, promotie en plaats die een onderneming gebruikt.

2024-04-27
Luuk van den Reek

Student aan Radboud Universiteit Nijmegen

Marketingmix

De marketingmix is een combinatie van verschillende instrumenten die een organisatie of bedrijf kan gebruik om haar marketingstrategie in te vullen. De verschillende instrumenten kunnen worden verdeeld binnen de 4P’s van de marketingmix: product, prijs,plaats en promotie. Wanneer we het hebben over de categorie ‘product’ rekenen we hier niet alleen...

2024-04-27
Rachelle Hamelink

Student aan de Radboud Universiteit Nijmegen

Marketingmix

De marketingmix, ook wel marketinginstrumentenmix genoemd omschrijft de marketinginstrumenten die in samenhang worden gebruikt door bedrijven om toenadering te zoeken tot hun consumenten en deze te beïnvloeden. Het doel van de marketingmix is om het marktaandeel van het bedrijf te vergroten of de concurrentiepositie te verbeteren. De marketingmix b...

2024-04-27
Maud van der Heijden

Student aan de/het Radboud Universiteit Nijmegen

Marketingmix

Een organisatie of bedrijf kan verschillende instrumenten gebruiken om haar marketingstrategie in te vullen. De combinatie van deze instrumenten wordt de marketingmix genoemd. Deze instrumenten zijn in vier categorieën verdeeld: product, prijs, plaats en promotie. Deze worden de 4 P’s van de marketingmix genoemd. De 4 instrumenten worden ook wel de...

2024-04-27
Codebreakers

Codebreakers zijn die hard marketeers.

Marketingmix

De marketingmix, ook wel marketinginstrumentenmix genoemd, is de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. De oorspronkelijke marketingmix bestaat uit de 4 P’s. In veel gevallen wordt er een vijfde, personeel, aan toegevoegd. In 1981 werd door Bernard Booms en Mary Bitner zelfs een...

2024-04-27
Basisboek Bedrijfseconomie

Drs. Wim Koetzier & Drs. Rien Brouwers (2015)

Marketingmix

Het geheel van factoren dat de aantrekkelijkheid van de onderneming voor de klant bepaalt. Bestaat uit de vier P’s: Product, Prijs, Promotie, Plaats, soms aangevuld met Personeel.

2024-04-27
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

marketingmix

De combinatie en afstemming van de door een organisatie gehanteerde marketinginstrumenten die gericht zijn op één of meer doelgroepen binnen een bepaalde markt.

Wil je toegang tot alle 18 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-04-27
Ontwerpen van technische innovaties

I. Oskam & L. Hoiting & K. Cowan & P. Souren (2012)

Marketingmix

Een marketingmix is een combinatie van marketinginstrumenten die de opdrachtgever kan gebruiken voor het invullen van de marketingstrategie: de 4P’s product, prijs, promotie en plaats (en bijvoorbeeld personeel, presentatie en proces).