marketingmix
marketingmix - Zelfstandignaamwoord 1. (economie) de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor haar marketingstrategie (4P's): product, prijs, plaats, promotie Woordherkomst samenstelling van marketing en mix
Wiktionary (2019)
marketingmix - Zelfstandignaamwoord 1. (economie) de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor haar marketingstrategie (4P's): product, prijs, plaats, promotie Woordherkomst samenstelling van marketing en mix
D.J. de Jong & C.J. de Lange (2018)
De combinatie van de concurrentie-instrumenten product, prijs, promotie en plaats die een onderneming gebruikt.
Student aan Radboud Universiteit Nijmegen
De marketingmix is een combinatie van verschillende instrumenten die een organisatie of bedrijf kan gebruik om haar marketingstrategie in te vullen. De verschillende instrumenten kunnen worden verdeeld binnen de 4P’s van de marketingmix: product, prijs,plaats en promotie. Wanneer we het hebben over de categorie ‘product’ rekenen we hier niet alleen...
Student aan de Radboud Universiteit Nijmegen
De marketingmix, ook wel marketinginstrumentenmix genoemd omschrijft de marketinginstrumenten die in samenhang worden gebruikt door bedrijven om toenadering te zoeken tot hun consumenten en deze te beïnvloeden. Het doel van de marketingmix is om het marktaandeel van het bedrijf te vergroten of de concurrentiepositie te verbeteren. De marketingmix b...
Student aan de/het Radboud Universiteit Nijmegen
Een organisatie of bedrijf kan verschillende instrumenten gebruiken om haar marketingstrategie in te vullen. De combinatie van deze instrumenten wordt de marketingmix genoemd. Deze instrumenten zijn in vier categorieën verdeeld: product, prijs, plaats en promotie. Deze worden de 4 P’s van de marketingmix genoemd. De 4 instrumenten worden ook wel de...
Codebreakers zijn die hard marketeers.
De marketingmix, ook wel marketinginstrumentenmix genoemd, is de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. De oorspronkelijke marketingmix bestaat uit de 4 P’s. In veel gevallen wordt er een vijfde, personeel, aan toegevoegd. In 1981 werd door Bernard Booms en Mary Bitner zelfs een...
Drs. Wim Koetzier & Drs. Rien Brouwers (2015)
Het geheel van factoren dat de aantrekkelijkheid van de onderneming voor de klant bepaalt. Bestaat uit de vier P’s: Product, Prijs, Promotie, Plaats, soms aangevuld met Personeel.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
De combinatie en afstemming van de door een organisatie gehanteerde marketinginstrumenten die gericht zijn op één of meer doelgroepen binnen een bepaalde markt.
I. Oskam & L. Hoiting & K. Cowan & P. Souren (2012)
Een marketingmix is een combinatie van marketinginstrumenten die de opdrachtgever kan gebruiken voor het invullen van de marketingstrategie: de 4P’s product, prijs, promotie en plaats (en bijvoorbeeld personeel, presentatie en proces).
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: