direct marketing
(zelfstandig naamwoord) [alg.] directe/rechtstreekse klantbenadering
Ontvang een gratis welkomstgeschenk!
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
Gerbrand Rustenburg & Arnold Steenbeek (2017)
Door directe communicatiemedia een structurele en langdurige relatie met klanten aangaan, en waarbij de activiteiten meetbaar zijn.
Author of the Dutch blog Google+ Marketing at google-plus-marketing.nl, co-founder rankwise SEO (.net) and content marketing specialist. Freelance advisor en supplier of strategic content for freelancers and businesses.
Direct marketing is een marketingconcept met als doel het gestructureerd organiseren en onderhouden van relaties met (potentiële) klanten zodat deze middels gepersonaliseerde communicatie kunnen worden benaderd voor het afgezetten van producten. Direct marketing is het totaalconcept voor de benadering van de markt waarbij de potentiële afnemer word...
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Een vorm van marketing die is gericht op het verkrijgen en onderhouden van directe relaties tussen een aanbieder en de afnemers, waarbij de marketingactiviteiten gebaseerd zijn op kennis van de individuele (potentiële) klanten en de inzet van de marketinginstrumenten afgestemd kan worden op de individuele afnemer.
Wil Michels (2001)
Vorm van marketing waarbij de communicatie met (potentiële) afnemers direct plaatsvindt zonder tussenkomst van verkopers en andere tussenschakels.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Direct marketing is marketing door middel van rechtstreeks contact met de afnemers, dus zonder inschakeling van distributieve tussen¬schakels, zoals winkels of andere verkooppunten. In de communi¬catie hiervoor kunnen de traditionele media, direct mail of de nieu¬we media worden gebruikt. Eigenlijk was de middeleeuwse leverancier/klant-...
NIMA (1993)
Vorm van marketing die is gericht op het verkrijgen en onderhouden van directe relaties tussen een aanbieder en de afnemers. De marketingactiviteiten zijn gebaseerd op kennis van de individuele (potentiële) klanten; de inzet van de marketinginstrumenten kan op de individuele afnemer worden afgestemd. Het meest kenmerkend is het hanteren van di...
Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)
Dit is marketing waarbij de tussenhandel wordt overgeslagen. De aanbieder neemt rechtstreeks contact op met de consument. Het postorderbedrijf is een vorm van direct marketing. Men maakt dus veelal gebruik van de post - brieven met bestelformulieren - of men maakt gebruik van de massa-media - couponadvertenties.
Bronis Verhage (1989)
Vorm van marketing waarbij de aanbieder niet alleen een transactie tot stand wil brengen, maar – op basis van wat hij over de individuele (potentiele) afnemer weet – een directe, duurzame relatie met hem probeert op te bouwen, met behulp van – op de klant afgestemde – directe communicatie (via direct mail, telefoon of internet) en vaak ook directe...
Frans van Lier (1987)
Rechtstreeks op de eindafnemer gerichte reclame zonder tussenkomst van intermediairs, zoals media of detaillisten; doorgaans per post of per telefoon. De meetbaarheid van de response is een unieke karakteristiek van direct marketing.
Oosthoek (1972)
[<Eng. to market, verkopen, aan de markt brengen], vorm van → marketing waarbij (meestal per post) een gekwalificeerde groep consumenten wordt bereikt in de hoop op een respons via de telefoon, de post (direct mail) of een persoonlijk bezoek. De direct marketing is in feite al betrekkelijk oud. Een van de bekendste toepassingen van dit prin...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: