direct marketing
(zelfstandig naamwoord) [alg.] directe/rechtstreekse klantbenadering
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
Gerbrand Rustenburg & Arnold Steenbeek (2017)
Door directe communicatiemedia een structurele en langdurige relatie met klanten aangaan, en waarbij de activiteiten meetbaar zijn.
Author of the Dutch blog Google+ Marketing at google-plus-marketing.nl, co-founder rankwise SEO (.net) and content marketing specialist. Freelance advisor en supplier of strategic content for freelancers and businesses.
Direct marketing is een marketingconcept met als doel het gestructureerd organiseren en onderhouden van relaties met (potentiële) klanten zodat deze middels gepersonaliseerde communicatie kunnen worden benaderd voor het afgezetten van producten. Direct marketing is het totaalconcept voor de benadering van de markt waarbij de potentiële afnemer word...
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Een vorm van marketing die is gericht op het verkrijgen en onderhouden van directe relaties tussen een aanbieder en de afnemers, waarbij de marketingactiviteiten gebaseerd zijn op kennis van de individuele (potentiële) klanten en de inzet van de marketinginstrumenten afgestemd kan worden op de individuele afnemer.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: