corporate image
(zelfstandig naamwoord) [alg.] bedrijfsimago, ondernemingsimago - Het bedrijfsimago is dat van een stel idealistische jonge honden die als bijvangst een aardige boterham verdienen.
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
(zelfstandig naamwoord) [alg.] bedrijfsimago, ondernemingsimago - Het bedrijfsimago is dat van een stel idealistische jonge honden die als bijvangst een aardige boterham verdienen.
Willem G. Keeris (2018-2019)
Corporate image is het algemeen in de marketing gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee het feitelijke beeld wordt aangeduid, of de reputatie, zoals dat subjectief leeft binnen de doelgroep(en) van de betreffende onderneming, met betrekking tot haar corporate identity en dat tot stand is gekomen als het totaal van alle voordien opgedane p...
Student aan de/het Radboud Universiteit Nijmegen
Corporate image is het imago van een bedrijf. Het imago zegt iets over het bedrijf. Het zijn onmiddellijke associaties die men heeft met een bedrijf of organisatie als reactie op een boodschap of ervaring met dat bedrijf. Dit gaat over associaties op korte termijn Het corporate image (het imago van een bedrijf/organisatie) is zeer belangrijk voor e...
NIMA (1993)
Verzameling van betekenissen over een object (bedrijf, organisatie) in de perceptie van subjecten (individuele personen). De beelden in de hoofden van mensen over een bepaald object zijn het resultaat van de interactie van de overtuigingen, ideeën, gevoelens en indrukken ten aanzien van het object.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: