(2022) (< Eng. niche micro internet celebrities) internetberoemdheden, personen die bekendheid genieten om wat ze doen op het wereldwijde web: ze schrijven blogs, hebben populaire YouTube-kanalen of een succesvol Instagram-account waarop ze outfits, interieurtips, humor of make-upproducten voorstellen aan hun honderdduizenden volgers.
• Een statement dat bijval vindt bij Hannes Coudenys, socialmedia-expert en organisator van de internetprijzen De Jamies. Voor de derde editie zal er daarom een extra categorie toegevoegd worden: nimcels, ofte: niche micro internet celebrities. "Sowieso zijn we klein begonnen omdat we het behapbaar wilden houden want het internet is zoiets omvangrijks. Maar we merken dat we steeds meer moeten diversifiëren. In de categorie TikTok bijvoorbeeld hebben we vorig jaar ook het onderscheid gemaakt tussen accounts van personen en accounts van bedrijven omdat die een heel ander doel hebben. Maar nu voegen we dus nimcels toe omdat we zien dat deze groep creators steeds groter wordt. Mensen die niet per se een heel groot bereik hebben, maar die binnen hun specifieke doelgroep wel ontzettend beroemd zijn en een heel loyaal publiek hebben." (De Morgen, 17/09/2022)