Robbert Fransen

www.businessmodelinnovatie.nl

Gepubliceerd op 18-07-2019

Intrinsieke waarde

betekenis & definitie

Een korte en krachtige formulering van de totale waarde van jouw aanbod.

De intrinsieke waarde gaat over het kort en krachtig formuleren van de totale waarde van jouw aanbod. Het krachtig formuleren van de intrinsieke waarde helpt om snel de juiste boodschap over te brengen aan de klant. De intrinsieke waarde beantwoord de volgende vraag bij de klant: Hoe gaat jouw product mijn leven beter en mooier maken?

De intrinsieke waarde weergeeft de waarde van een product een stuk beter dan het benoemen van de prijs en features. Belangrijk is dat de intrinsieke waarde door de klant ervaren en begrepen wordt. De intrinsieke waarde moet daarom in de taal van de klant geformuleerd worden en getest worden.

Een handige manier om de intrinsieke waarde van het aanbod te ontdekken is door in contact te treden met de actieve gebruikers/klanten en ze de vraag te stellen: ''Hoe zou jij (product X) beschrijven aan anderen?''

Hiervan kan je leren hoe anderen het product gebruiken en welke waarde je echt levert voor jouw actieve klanten.

Voorbeelden:
✓ Steve Jobs – 1000 songs in your pocket!
✓ Miele – Er is geen betere!
✓ Mercedes – Das beste oder nichts
✓ Zipco – Het beste talent voor jouw bedrijf!