Wat is de betekenis van push-strategie?

2024-04-25
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

push-strategie

Gecombineerde distributie- en communicatiestrategie waarbij de producent vooral de distribuanten bewerkt en deze bijvoorbeeld met kortingen en ondersteuning stimuleert tot opname en verkoopbevordering van het bepaalde product of merk. Het product of merk wordt als het ware door het kanaal naar afnemers geduwd.

2024-04-25
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

push-strategie

(duwdistributie) Gecombineerde distributie- en communicatiestrategie waarbij de producent vooral de distribuanten bewerkt en deze bijvoorbeeld met kortingen en ondersteuning stimuleert tot opname en verkoopbevordering van het bepaalde product of merk. Het product of merk wordt als het ware door het kanaal naar afnemers geduwd.

2024-04-25
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Push-strategie

Verkoopbevordering door tussenhandelaren en detaillisten te bewegen het artikel in het assortiment op te nemen (zie ook pull-strategie).