Wat is de betekenis van pull-strategie?

2024-04-19
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

pull-strategie

Gecombineerde distributie- en communicatiestrategie, waarbij de producent rechtstreeks met de consumenten communiceert en daarmee voorkeur voor het merk opbouwt. Afnemers worden daardoor als het ware naar het kanaal, en het product of merk door het kanaal getrokken.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

pull-strategie

(trekdistributie) Gecombineerde distributie- en communicatiestrategie waarbij de producent rechtstreeks met de consumenten communiceert en daarmee voorkeur voor het merk opbouwt. Hierdoor wordt de selectieve vraag naar dit product door de afnemers gestimuleerd, zodat de distribuanten als het ware gedwongen worden het merk in hun assortiment op te n...

2024-04-19
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Pull-strategie

Verkoopbevordering door over de tussenhandel en detailhandel heen behoefte te scheppen bij de consumenten. Alle advertenties die een producent in de media doet verschijnen beogen een pull-effect.