Wat is de betekenis van Collectieve reclame?

2024-04-27
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

collectieve reclame

Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Dat kan zijn voor een bedrijfstak of voor een gezamenlijk product.

2024-04-27
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Collectieve reclame

Collectieve reclame is de reclame ten behoeve van een generiek(e) produkt of dienst, dus gevoerd door aanbieders van verschillende merken/diensten tezamen, omdat deze een gemeenschappelijk doel nastreven. Voorbeelden: de campagne van de winterschilders, de ‘bloemen houden van mensen’-campagne, de BOVAG-campagne, de eie¬ren-, kip-, b...

2024-04-27
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

collectieve reclame

Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Het kan reclame voor een bedrijfstak zijn of voor een gezamenlijk product.

2024-04-27
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Collectieve reclame

Gezamenlijke reclame door concurrenten in dezelfde bedrijfstak, doorgaans om de primaire vraag naar een product of dienst te verhogen.

2024-04-27
Katholieke Encyclopaedie

Uitgeverij Joost van den Vondel (1933-1939)

Collectieve reclame

Collectieve reclame of coöperatieve reclame. Hieronder verstaat men reclame, die meerdere adverteerders voor wederzijdsch voordeel gezamenlijk maken. Bij een dergelijke propaganda, als voor de Klinkerwegen, voor Ned. papier, voor de bedrijfsautohouders, toen dezen hun bestaan bedreigd achtten door een wetsontwerp (de campagne „Laat den w...