collectieve reclame
Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Dat kan zijn voor een bedrijfstak of voor een gezamenlijk product.
Wil Michels (2001)
Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Dat kan zijn voor een bedrijfstak of voor een gezamenlijk product.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Collectieve reclame is de reclame ten behoeve van een generiek(e) produkt of dienst, dus gevoerd door aanbieders van verschillende merken/diensten tezamen, omdat deze een gemeenschappelijk doel nastreven. Voorbeelden: de campagne van de winterschilders, de ‘bloemen houden van mensen’-campagne, de BOVAG-campagne, de eie¬ren-, kip-, b...
NIMA (1993)
Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Het kan reclame voor een bedrijfstak zijn of voor een gezamenlijk product.
Bronis Verhage (1989)
Gezamenlijke reclame door concurrenten in dezelfde bedrijfstak, doorgaans om de primaire vraag naar een product of dienst te verhogen.
Uitgeverij Joost van den Vondel (1933-1939)
Collectieve reclame of coöperatieve reclame. Hieronder verstaat men reclame, die meerdere adverteerders voor wederzijdsch voordeel gezamenlijk maken. Bij een dergelijke propaganda, als voor de Klinkerwegen, voor Ned. papier, voor de bedrijfsautohouders, toen dezen hun bestaan bedreigd achtten door een wetsontwerp (de campagne „Laat den w...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: