Een krankzinnige bakstenen kombaan in Berlijn.
In 1921 wordt in Berlijn de AVUS-ring geopend. Deze AutomobilVerkehrs- und ÜbungsstraSe bestaat uit twee rechte stukken van elk bijna tien kilometer lang, aan weerszijden verbonden door twee vlakke, ruime bochten. Omdat zelfs een leek kan zien dat dit geen bijzonder uitdagend parcours was, besluit men in 1936 aan één zijde van de baan een kombaan aan te leggen. De kombocht heeft een hellingshoek van 45 graden en, opmerkelijk genoeg, geen muur of vangrail langs de bovenrand.
De Formule 1 doet de AVUS-ring slechts eenmaal aan. In het voorprogramma van de Grand Prix wordt een race voor sportwagens gehouden. De Nederlander Carel Godin de Beaufort doet mee, net als de Franse Formule 1-coureur Jean Behra. In de regen doen de meeste coureurs het op de levensgevaarlijke baan kalm aan, maar De Beaufort niet. Hij krijgt er zelfs een waarschuwing voor. Kort daarna spint hij, de auto verdwijnt over de rand van de kombocht.
Tot ieders verrassing komt de coureur even verderop met een kromme auto weer uit de bosjes tevoorschijn. Drie ronden later maakt Behra hetzelfde mee, maar hij wordt uit zijn auto geslingerd en smakt tegen een vlaggenmast. Behra is dood, de Grand Prix wordt later die dag plichtmatig afgewerkt en de AVUS wordt nooit meer door de Formule 1 gebruikt.