Social media bureau betekenis & definitie

Een social media bureau is een bedrijf dat social media activiteiten uit handen neemt. Denk hierbij aan een zakelijke Facebookpagina, Twitteraccount of minder bekende social media als Instagram, Pinterest en Snapchat.

Social media is de verzamelnaam voor alle online platformen, vaak laagdrempelig toegankelijk, waarbij niet een professionele redactie maar de gebruikers content creƫren. Voorbeelden hiervan zijn weblogs, fora en diensten als Twitter, Facebook en Youtube. Een van de belangrijkste kenmerken is de mogelijkheid tot interactie en onderlinge dialoog tussen de gebruikers. Social media wordt gebruikt door consumenten, maar ook door bedrijven. Het is een goede tool om online zichtbaarheid te genereren.

Voor bedrijven zijn interactie met de klant en online zichtbaarheid van onschatbare waarde. Echter, het goed bijhouden van meerdere social media kanalen kost erg veel tijd. Veel bedrijven en-/of ondernemers besteden hun tijd liever aan andere zaken. Om die reden kiezen veel bedrijven er voor om hun social media uit te besteden aan een social media bureau.

Enkele voorbeelden van diensten die een social media bureau kan leveren zijn: strategiebepaling, contentcreatie, posten van content, adverteren en reageren.

Laatst bijgewerkt 04-05-2016