selectieve distributie
Distributievorm waarbij de fabrikant niet zoveel mogelijk distributiepunten probeert te verkrijgen, maar wel de belangrijkste.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Distributievorm waarbij de fabrikant niet zoveel mogelijk distributiepunten probeert te verkrijgen, maar wel de belangrijkste.
Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)
selectieve distributie - Een verticale overeenkomst tussen een leverancier en afnemers, waarbij de afnemers zich houden aan duidelijke regels die de leverancier stelt.
NIMA (1993)
Vorm van beperkte distributie, waarbij de distributiespreiding relatief laag is. Van het totale aantal potentiële verkooppunten wordt er een beperkt aantal gekozen. De producent of leverancier stelt bepaalde kwaliteitseisen aan de gekozen verkooppunten. Bij de keuze van de verkooppunten spelen onder meer het imago, de omvang, de deskundigheid,...
Bronis Verhage (1989)
Distributievorm waarbij de producent uit alle in aanmerking komende detaillisten een beperkt aantal kiest, dat aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
Frans van Lier (1987)
Distributie via detaillisten die aan bepaalde (bijvoorbeeld geografische) eisen voldoen.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: