intensieve distributie
Distributievorm waarbij de fabrikant streeft naar een zo groot mogelijke verkrijgbaarheid: de distributiespreiding is dus zeer groot.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Distributievorm waarbij de fabrikant streeft naar een zo groot mogelijke verkrijgbaarheid: de distributiespreiding is dus zeer groot.
NIMA (1993)
(massadistributie) Distributiestrategie waarbij de distributiespreiding zeer hoog is. Deze strategie wordt veelal gebruikt voor convenience goods.
Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)
Een distributievorm die wordt gekenmerkt door een hoog aantal verkooppunten waar het betreffende artikel te krijgen is. Tegenhanger: exclusieve distributie.
Bronis Verhage (1989)
Distributiestrategie waarbij het product op zo veel mogelijk punten te koop is, om de verkoop – mede door impulsaankopen – te maximaliseren.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: