maatschappelijk verantwoord ondernemen
Rekening houden met zowel de directe als indirecte stakeholders door aandacht te geven aan de drie P’s: People, Planet, Profit.
Sytse Douma, Eric Dooms & Aswin van Oijen (2016)
Rekening houden met zowel de directe als indirecte stakeholders door aandacht te geven aan de drie P’s: People, Planet, Profit.
Amnesty International (2007)
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een term voor een praktijk van bedrijven waarin rekening wordt gehouden met de maatschappelijke consequenties van productie en dienstverlening, zoals aangaande milieu, mensenrechten, aandacht voor kansarme groepen, positieve discriminatie en het maatschappelijk nut van de productie. Grote ondernemingen houd...
Jos Marcus & Nick van Dam (2007)
Ondernemen waarbij het bestaansrecht niet alleen gezien wordt in het kader van het maken van winst of winstmaximalisatie, maar als een samenspel van economische, ecologische en sociale factoren.
Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)
maatschappelijk verantwoord ondernemen - Ondernemen waarbij de bedrijfsstrategie is gericht op het optimaliseren van de winst, de sociale prestaties en de milieuprestaties en waarbij rekening wordt gehouden met maatschappelijke ontwikkelingen en wensen.
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: