inhoudsanalyse
Ontleding van communicatieboodschappen naar inhoud en/of betekenis.
Baarda, Bakker, Fischer, Julsing, Peters, van der Velden & de Goede (1995)
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Inhoudsanalyse is een analyse van het redactionele en advertentionele aanbod in media, veelal op basis van een zorgvuldig gedefi¬nieerd schema van categorieën. Inhoudsanalyse kan - in samen¬hang met paginaconfrontatie-onderzoek - basisgegevens leveren, waarmee men tracht te bepalen wat de invloed is van het medium of van gedeelten op h...
mr. J. Knecht (1991)
inhoudsanalyse is een analyse van het redactionele en advertentionele aanbod in media, veelal op basis van een zorgvuldig gedefinieerd schema van categorieën. Inhoudsanalyse kan - in samenhang met paginaconfrontatie-onderzoek - basisgegevens leveren, waarmee men tracht te bepalen wat de invloed is van het medium of van gedeelten op het uiteind...
Frans van Lier (1987)
Onderzoek naar de eigenschappen van een medium, zowel die van het advertentiegedeelte als het redactionele deel. Aan bod komen: -totale omvang medium (pagina's of tijd) -redactionele omvang -omvang advertentiegedeelte -vorm en inhoud redactionele gedeelte -vorm en inhoud advertentiegedeelte -formaat of tijdsduur advertenties -produktgroep en i...
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
(Eng.: content analysis), v. (-n, -s), in de sociale wetenschappen een onderzoekstechniek om uit teksten of afbeeldingen gevolgtrekkingen te kunnen maken over de producenten of consumenten ervan. (e) Inhoudsanalysen worden toegepast op boekteksten, kranteartikelen, gespreksverslagen enz. of op afbeeldingen, zoals schilderijen en films. Daartoe word...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: