Wat is de betekenis van Concurrentie-analyse?

2024-04-29
Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Concurrentie-analyse

Concurrentie-analyse is het in de marketing algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee het geheel aan ondernemingsactiviteiten wordt aangeduid, dat gericht is op de beeld-vorming van het optreden en de effecten van concurrerende krachten binnen de bepaalde markt ten aanzien van de betreffende aangeboden productformule. Zie ook: anal...

2024-04-29
Management begrippenlijst

Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)

Concurrentie-analyse

Het verschaffen van een kader waarbinnen een evenwichtige beoordeling van de sterkten en zwakten van een onderneming kan worden gemaakt. Het is een sterkte-zwakte analyse om de eigen relatieve positie te bepalen. Het houdt zich bezig met de belangrijkste aspecten van de omgeving en vormt zodoende een diagnosetechniek ten behoeve van het strategisch...

2024-04-29
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Concurrentie-analyse

Beschrijving van het produkt of de dienstverlening van een concurrent, de persoonskenmerken en attitudes van de doelgroep van het produkt en het koopgedrag van de kopers van het concurrerende produkt. De analyse dient vergelijkbaar te zijn met die van eigen produkt of dienst.