gedrag in telefoneren.
gedrag dat iemand vertoont in telefoneren, bijvoorbeeld met betrekking tot gesprekstijd, gesprekspartners en gespreksfrequentie, en aan de hand waarvan door telecombedrijven vaak voorwaarden bepaald worden, meestal vastgelegd binnen bepaalde abonnementen, op basis waarvan de beller zo voordelig mogelijk kan telefoneren.
Voorbeelden:
Zo vragen ze bij onderzoeken creditcardbetalingen en pingegevens op om iemands gangen na te gaan. Dat kan overigens ook prima aan de hand van het belgedrag via je mobieltje, dat verraadt met wie je gebeld hebt en waar je toen was.
Nederlands Dagblad, 2003
Zo biedt Grip een perfect inzicht in zowel het totale telefoongebruik als het telefoongebruik van afzonderlijke medewerkers en kan het belgedrag van de medewerkers gereguleerd worden.
http://www.nerg.nl/tijdschrift/abstract633.html, 1998
Met de nieuwe tarieven kan men in functie van zijn belgedrag het basis Spaarbel-tarief combineren met één tot maximum acht spaarmodules, waarmee de klant extra kan besparen op zijn gesprekskosten.
Gazet van Antwerpen, 2001
U kunt uw tariefplan dus afstemmen op uw eigen belgedrag.
http://www.dutchtone.nl/particulier/maakkennis/waaromdutchtone/index.html