Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Gepubliceerd op 30-05-2019

Management contracting

betekenis & definitie

Management contracting is het Engelstalige algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee de organisatievorm wordt aangeduid bij de ontwikkeling en bouw van een vastgoed-object, die gekenmerkt wordt doordat de opdrachtgever reeds in de initiatieffase van het bouwproces een adviseur ten aanzien van de kosten- en uitvoeringsconsequenties aantrekt, alsmede voor de integrale kwaliteitsbewaking, welke adviseur namens hem de partijen voor de vorming van het ontwerpteam aantrekt en contracteert, waarin deze ‘management contrac-tor’, of commissioner, echter niet zelf participeert.

Zie ook: bouw, bouwproces (traditioneel), bouwteam, brochure-plan, design-and-build, general contracting, initiatieffase, kosten, kwaliteit, organisatie, turn-key en vastgoedobject.

Tags: bouw – bouwproces (traditioneel) – bouwteam – brochure-plan – commissioner – design-and-build – general contracting – initiatieffase – kosten – kwaliteit – management contractor – organisatie – turn-key – vastgoedobject.