Redactie Ensie

Webcare begrippen omschreven

Gepubliceerd op 24-03-2016

Klantcommunicatie

betekenis & definitie

Bij klantcommunicatie staat de relatie tussen onderneming, bedrijf of organisatie en klant centraal. Omdat essentieel zijn voor het voortbestaan van een onderneming, wordt er over het algemeen veel waarde gehecht aan klantcommunicatie.

Ondernemingen, bedrijven en organisatie proberen op diverse manieren klanten naar zich toe te trekken. Klanten nemen producten af, waardoor deze partijen winst maken, en zijn hierdoor cruciaal voor het voorbestaan van een organisatie. Goede klantcommunicatie is dan ook erg belangrijk. Hoe klantcommunicatie precieze invulling krijgt, kan nogal verschillen.

Men kan er voor kiezen om klanten van informatie te voorzien door middel van geprinte kanalen. In het digitale tijdperk van de 21e eeuw wordt deze vorm van communicatie vaak als ouderwets gezien. Bij geprinte kanalen is er namelijk voor de klant geen mogelijkheid om te reageren. Men kiest er daarom vaker voor om klanten telefonisch of online te benaderen. Online klantcommunicatie wordt ook wel webcare genoemd.