Strategie die door een merkeigenaar (fabrikant of handel) wordt gevoerd met betrekking tot het soort en aantal merken dan wel merknamen waaronder deze organisatie producten op de markt wenst te brengen. Daarbij probeert de organisatie zich van de concurrenten te onderscheiden en afnemers aan zich te binden door één (of meer) product(en) onder een voor afnemers herkenbaar merk te exploiteren. Een organisatie kan één of meer merken in één productgroep exploiteren of in verschillende productgroepen (waarbij met de diverse merkartikelen op verschillende wensen en behoeften van consumenten wordt ingespeeld). Bijvoorbeeld: Unilever exploiteert in Nederland in de halvarinemarkt onder andere de merken Blue Band, Becel, Bona, Latta en Linera.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk