Het gedrag van mededingers die een vergelijkbaar aanbod hebben als een bepaalde organisatie. Dit betreft zowel het huidige gedrag, als het gedrag in het verleden en het te verwachten gedrag in de toekomst. Bij de analyse van het concurrentengedrag is het noodzakelijk aandacht te besteden aan: de strategieën en doelstellingen van de verschillende concurrenten, de sterkten en zwakten van de afzonderlijke concurrenten, het marktgedrag (actief, passief, agressief, volger, leider), de kritieke competenties, het onderdeel van de marketingmix waarop het accent ligt bij de concurrentie (product, prijs, communicatie, distributie), de bereikte marktpositie, de bereidheid tot samenwerking en de mate waarin dat gebeurt.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk