kassa in een supermarkt waarbij snoepgoed voor kinderen zichtbaar ligt uitgestald, met de bedoeling winkelende ouders, als die bij de kassa staan te wachten, ertoe te verleiden snoep voor hun zeurende kinderen te kopen
Nog steeds veel zeurkassa's en ongezond eten in supers [...]. Supermarktketens stimuleren hun klanten nauwelijks gezonde producten te kiezen. Bovendien boeken ze, tegen hun eigen beloften in, op dit punt nauwelijks vooruitgang.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/915333/2008/06/11/Nog-steeds-veel-zeurkassa-rsquo-s-en-ongezond-eten-in-supers.dhtml,
Deka legt deze week bij alle kassa's hapklaar fruit tussen het snoep. Hiermee wil de supermarkt de strijd aanbinden met het fenomeen zeurkassa. Wachtende klanten en hun kinderen wordt het zo gemakkelijker gemaakt om de verleiding door allerlei snoepgoed te weerstaan.
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=36815