tarief dat betaald moet worden voor het bezet houden van een oplaadpaal terwijl de accu allang vol is; tarief voor het onnodig bezetten van een laadpunt; connectietarief
Stekkergeld moet 'laadpaalklevers' afschrikken. [...]. Blijven staan bij die openbare laadpaal mag wel, er zit geen tijdslimiet aan het laden, maar helemaal volgens de laadpaal-etiquette is het misschien niet. In de provincies Limburg en Noord-Brabant wordt er daarom binnenkort stekkergeld ingevoerd. Dan betalen elektrisch rijders niet alleen voor het laden van de accu, maar ook voor het bezet houden van de paal. Tesla doet dat al bij zijn eigen superchargers.
https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/binnenland/artikel/91181/stekkergeld-moet-laadpaalklevers-afschrikken,
Het stimuleringstarief is een netter woord voor 'connectietarief'. 'Connectietarief' is op zijn beurt weer een ander woord voor 'rotatietarief'. 'Rotatietarief' is dan weer een ander woord voor 'stekkergeld', wat een synoniem is voor het bekendere 'boetetarief'. Een BOETE-tarief dus. Betalen voor het niet-meer-laden-maar-je-auto-toch-lekker-niet-weghalen bij een laadpunt. Het idee van het boetetarief is als volgt. Als je laadsessie gereed is maar je toch de laadpaal bezet houdt, dan betaal je bijvoorbeeld één euro per uur dat je aangesloten blijft. Mensen houden niet van betalen, dus om kosten te voorkomen zou dit moeten 'stimuleren' bij een volgeladen batterij de auto even te verplaatsen.
http://goedkoperrijden.blogspot.com/,