verkoop van producten, met name voedingswaar, die slechts natuurlijke, biologische ingrediënten bevatten en meestal op een milieuvriendelijke wijze vervaardigd zijn; verkoop van bioproducten
De laatste jaren kent de bioverkoop via supermarkten in België een grote groei. Van een marktaandeel van minder dan 50% in 2003 naar een aandeel van meer dan 60% in 2007 [...]. In 2007 groeide de bioconsumptie in België met 9,95%, daarbij kende de supermarkt met een groei van 11,77% de snelste groei.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/392/102/RUG01-001392102_2010_0001_AC.pdf.,
De klassieke supermarkt blijft het grootste kanaal met 47% en won, na een dip in 2010, vorig jaar opnieuw marktaandeel. De kleinere kanalen zoals hard discount en de rechtstreekse verkoop groeiden vorig jaar en hebben elk zo'n 5% van de bioverkoop in handen. Biologische producten zijn gemiddeld een derde duurder dan gangbare producten.
http://lv.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?id=2730,