contractuitbreiding is de uitbreiding van het tussen adverteerder en medium-exploitant afgesloten contract binnen de oorspronkelijke contracttermijn. M.b.t. een advertentiecontract is in de ‘Regelen voor het Advertentiewezen 1978’ bepaald dat ‘het dienovereenkomstig lagere tarief niet alleen zal gelden voor de na de totstandkoming der uitbreidingsovereenkomst te verbruiken advertentieruimte, doch evenzeer van toepassing is op de afrekening van de advertentieruimte, welke is verbruikt in de periode van vier maanden, voorafgaande aan de totstandkoming der uitbreidingsovereenkomst, met dien verstande dat die periode van vier maanden wordt geacht zich uit te strekken tot en met de eerste dag van de eerste maand dezer periode’.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk