Harry Heithuis

Owner, Purpose Relatiemarketing & Events

Gepubliceerd op 21-03-2017

Event driven marketing

betekenis & definitie

Inspelen op veranderingen en gebeurtenissen die in het leven van de consument plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld een verjaardag, geboorte of een verhuizing.

Bij event driven marketing moet niet meteen aan het ontwikkelen van grote evenementen worden gedacht, maar om het inspelen op de actualiteit, veranderingen en gebeurtenissen die in het leven van de consument plaatsvinden. Dat betekent bijvoorbeeld dat je de consument een kaartje of e-mail stuurt op zijn verjaardag. Of een klein geschenkje bij een geboorte of een verhuizing.
Een autodealer kan de klant een fijne vakantie wensen en hem uitnodigen voor een onderhoudsbeurt. Een telefoonprovider kan de klant wijzen op een verandering in zijn belgedrag en hem een alternatief abonnement aanbieden. Een woninginrichter kan een speciale dag organiseren voor mensen die hun huidige woning te koop hebben staan.
Een reisbureau kan mensen die met pensioen gaan wijzen op aantrekkelijke reizen en voor deze mensen bijvoorbeeld een informatieavond over cruises organiseren.