Bord met informatie voor de coureur, dat door de teams over de pitmuur wordt gehouden als hun auto passeert.
In de hightech-wereld lijkt een pitbord een overblijfsel uit vroeger tijden. Informatie kan immers via de boordradio of het display op het stuur getoond worden. Toch gebruiken Formule 1-teams nog altijd hun vertrouwde pitborden. De informatie die daarop met de coureurs wordt gedeeld is summier: in welke ronde hij rijdt, zijn afstand tot de voorligger en de achtervolger en de mate waarin die ten opzichte van de vorige ronde veranderd is. Dat zijn geen zaken waarmee een team zijn coureur elke ronde wil lastigvallen over de boordradio. Dat communicatiemiddel wordt bij voorkeur (maar niet altijd, zie het lemma ‘boordradio’) gebruikt voor essentiële boodschappen.
Het display op het stuur is niet altijd leesbaar, bovendien vinden sommige coureurs het hinderlijk als ze vanuit hun ooghoek iets op hun stuur zien oplichten. Met een snelheid van 300 kilometer per uur of meer heeft de coureur weliswaar maar een seconde de tijd om zijn pitbord te lezen, maar de manier waarop de gegevens zijn genoteerd, met grote, felgekleurde letters op een zwarte achtergrond, en telkens in dezelfde volgorde, maakt dat de boodschap toch in een oogopslag te zien is. Wat een team doorgaans niét op het pitbord vermeldt, is waarmee de eerstvolgende pitstop wordt gehouden. De concurrentie leest immers mee.