segmentatiecriteria
Manieren om consumenten in groepen in te delen.
NIMA (1993)
(marktsegmentatiecriteria) Variabelen op grond waarvan afnemers in min of meer homogene groepen of marktsegmenten kunnen worden ingedeeld. De meest gehanteerde segmentatiecriteria op de consumentenmarkt zijn: geografische variabelen, demografische variabelen, psychografische variabelen en gedragsvariabelen. Voor de zakelijke markt gelden als mogel...
Grasduin in meer dan 507 woordenboeken en encyclopedieën. Krijg toegang tot maar liefst 2.316.291 begrippen, 37.599 spreekwoorden en 78.030 synoniemen.
Word nu vriend van Ensie!
Bronis Verhage (1989)
Kenmerken van consumenten die zich ervoor lenen om een heterogene markt op te splitsen in min of meer homogene groepen kopers of marktsegmenten. Zo onderscheiden we demografische, geografische, psychografische en gedragskenmerken
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: