Wat is de betekenis van Segmentatiecriteria?

2025-07-16
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

segmentatiecriteria

Manieren om consumenten in groepen in te delen.

2025-07-16
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

segmentatiecriteria

(marktsegmentatiecriteria) Variabelen op grond waarvan afnemers in min of meer homogene groepen of marktsegmenten kunnen worden ingedeeld. De meest gehanteerde segmentatiecriteria op de consumentenmarkt zijn: geografische variabelen, demografische variabelen, psychografische variabelen en gedragsvariabelen. Voor de zakelijke markt gelden als mogel...

2025-07-16
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Segmentatiecriteria

Kenmerken van consumenten die zich ervoor lenen om een heterogene markt op te splitsen in min of meer homogene groepen kopers of marktsegmenten. Zo onderscheiden we demografische, geografische, psychografische en gedragskenmerken

Gerelateerde zoekopdrachten