Wat is de betekenis van rechtstreekse reclame?

2024-04-28
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

rechtstreekse reclame

Alle reclame-uitingen die rechtstreeks aan de doelgroep worden gericht, zoals geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame, commerciële boodschappen via de telefoon en andere interactieve media.

2024-04-28
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Rechtstreekse reclame

Rechtstreekse reclame (ook direct advertising genoemd), is een vorm van reclame, die in eigen beheer van de adverteerder wordt uitge¬voerd en waarbij in principe reclamemedium en reclame-uiting samenvallen, althans bij brievenbusreclame. Moderne vormen zijn telefax en ‘electronic mail’. Het bestaan van het object is dan geheel afhan...

2024-04-28
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

rechtstreekse reclame

Alle reclame-uitingen die rechtstreeks aan de doelgroep worden gericht: geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame, commerciële boodschappen via de telefoon en andere interactieve media.

2024-04-28
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Rechtstreekse reclame

rechtstreekse reclame (= direct advertising), is een vorm van reclame, die in eigen beheer van de adverteerder wordt uitgevoerd en waarbij reclamemedium en reclame-uiting samenvallen. Het bestaan van het object is dus geheel afhankelijk van de wil van de adverteerder (b.v. brochure, reclamefolder, reclamebrief). Rechtstreekse reclame kan naar de wi...

2024-04-28
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Rechtstreekse reclame

Vorm van adverteren waarbij het medium, dat helemaal in dienst staat van de reclameboodschap, rechtstreeks naar de doelgroep wordt gezonden.