rechtstreekse reclame
Alle reclame-uitingen die rechtstreeks aan de doelgroep worden gericht, zoals geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame, commerciële boodschappen via de telefoon en andere interactieve media.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Alle reclame-uitingen die rechtstreeks aan de doelgroep worden gericht, zoals geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame, commerciële boodschappen via de telefoon en andere interactieve media.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Rechtstreekse reclame (ook direct advertising genoemd), is een vorm van reclame, die in eigen beheer van de adverteerder wordt uitge¬voerd en waarbij in principe reclamemedium en reclame-uiting samenvallen, althans bij brievenbusreclame. Moderne vormen zijn telefax en ‘electronic mail’. Het bestaan van het object is dan geheel afhan...
NIMA (1993)
Alle reclame-uitingen die rechtstreeks aan de doelgroep worden gericht: geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame, commerciële boodschappen via de telefoon en andere interactieve media.
mr. J. Knecht (1991)
rechtstreekse reclame (= direct advertising), is een vorm van reclame, die in eigen beheer van de adverteerder wordt uitgevoerd en waarbij reclamemedium en reclame-uiting samenvallen. Het bestaan van het object is dus geheel afhankelijk van de wil van de adverteerder (b.v. brochure, reclamefolder, reclamebrief). Rechtstreekse reclame kan naar de wi...
Frans van Lier (1987)
Vorm van adverteren waarbij het medium, dat helemaal in dienst staat van de reclameboodschap, rechtstreeks naar de doelgroep wordt gezonden.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: