Consumentenbeleid
Overheidsbeleid dat ten doel heeft de positie van de consument als marktpartij te versterken.
D.J. de Jong & C.J. de Lange (2018)
Overheidsbeleid dat ten doel heeft de positie van de consument als marktpartij te versterken.
Redactie Ensie (1990)
De regering voert door middel van wetgeving een beleid om de individuele consument te beschermen en voor te lichten bij de keuze van zijn aankopen. Via de Warenwet wordt de informatie over allerlei produkten verbeterd. Onder deze wet vallen, behalve allerlei voorschriften met betrekking tot eet- en drinkwaren, ook veiligheidseisen voor bepaalde pro...
Oosthoek (1972)
o., overheidsbeleid ter bescherming van de consument. © Op het gebied van het consumentenbeleid hebben zich vooral in de jaren zeventig belangrijke ontwikkelingen voorgedaan. Toen er door de gestegen welvaart meer ruimte ontstond, begon de zorg voor de kwaliteit van het dagelijks bestaan en het leefmilieu meer aandacht te krijgen. Onder invloe...
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
o., overheidsbeleid ter bescherming van de consument. Het consumentenbeleid is ontstaan in verband met de structureel zwakke positie van de consument en de toegenomen beïnvloedbaarheid van buitenaf ten gevolge van de belangrijke toename van het aantal consumptiemogelijkheden; de consumentenorganisaties (in Nederland de Consumentenbond en het K...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: