awareness
(zelfstandig naamwoord) [alg.] bewustwording, besef, bewustzijn
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
Clipit media (2020)
Awareness is het bewustzijn van een merk door de consument. Hierbij is het belangrijk is welke mate de consument zich bewust is van het merk. (Brand) awareness is belangrijk voor de verkoop van producten. Consumenten zullen namelijk eerder een product kopen van een merk dat ze kennen of zelfs herkennen dan van een onbekend merk. Doordat ze het merk...
NIMA (1993)
(bekendheid, bewustwording) Eerste stadium in het besluitvormingsproces van afnemers met betrekking tot de adoptie van een nieuw product. In deze fase wordt de consument zich bewust van het bestaan van het product.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: