Relatiebeheer betekenis & definitie

Relatiebeheer is het in de vastgoedmarkt algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde begrip, waarmee dat deel van de totale activiteiten van het vastgoedmanagement wordt aangeduid, dat specifiek betrekking heeft op het onderhouden van de betrekkingen met de huurder(s) van het betreffende vastgoed en/of de afnemer(s) van de te leveren diensten, die gericht zijn op het voor de beoogde (lange) duur vasthouden en onderhouden van de goede zakelijke relatie in de context van de exploitatie van dat vastgoed. Zie ook: beheer, dienst, dienstverlening, huurder, vastgoed en vastgoedmanagement.

Een succesvolle relatiemarketing resulteert in de gewenste transactie, waarna relatiemarketing overgaat in het relatiebeheer. Dit laatste is gericht op de afnemer als klant en als subject, waar een relatie mee is aangegaan. En niet op de geselecteerde doelgroep(en) met het ongenuan-ceerde collectief van potentiële afnemers, waar relatiemarketing zich op richt. De doelstelling van relatiemarketing is dan ook de succesvolle contactlegging, terwijl dat bij relatiebeheer het voor de beoogde (lange) duur vasthouden en onderhouden van de betrekkingen is. Zie ook: doelgroep, klant, relatiemarketing, subject en transactie.

Tags: beheer – dienst – dienstverlening – doelgroep – huurder – klant – relatiemarketing – subject – transactie – vastgoed – vastgoedmanagement.