Specifieke marketingbenadering door een producent of leverancier gericht op de (grote) distribuanten (accounts) van zijn producten. Door de concentratietendens in vooral de detailhandel, is zowel de macht, de deskundigheid als de professionaliteit van de distribuanten toegenomen. Dit heeft tot gevolg dat zij beter hun eigen wensen kennen en dwingender deze wensen bij de leveranciers op tafel kunnen leggen. Het betreft hier zaken als leverfrequentie, levertijd, al dan niet voorprijzen van artikelen, verpakking en promotionele acties. De leverancier heeft als antwoord daarop veelal een accountmanager aangesteld, die het beleid ten aanzien van deze (grote) accounts vormgeeft en binnen de organisatie van de leverancier de activiteiten coördineert ten behoeve van die accounts. De beleidsvorming en coördinatie van uitvoering is wat men doorgaans onder accountmanagement verstaat. Zie ook: dubbele-doelgroepbenadering.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk