generatie die geboren is tussen 1990 en 2005; generatie die telkens weer haar grenzen probeert te verleggen en steeds extremer te werk gaat
Het woord generatie is erg succesvol. Het is heel bruikbaar voor marketeers die met elke nieuwe ‘generatie’ die ze ‘ontdekken’ een nieuw klantensegment willen aanboren. Dus kunnen we lezen over: de achterbankgeneratie, de apenstaartgeneratie, de beeldschermgeneratie, de benettongeneratie, de duim-generatie, de generatie einstein, de fox-kids-generatie, de google-generatie, de grenzeloze generatie, de i-generatie, de internetgeneratie, de millenniumgeneratie, de MTV-generatie, de generatie next, de nintendo-generatie, de non-com-generatie, de pampergeneratie, de patatgeneratie, de steeds-meer-generatie, de visuele generatie, de XTC-generatie, de zapgeneratie, de zwijgende generatie en de generatie zzz.
http://eenletterwoordenboek.wordpress.com/,
Generatie Einstein (ook wel screenagers, generatie knip-en-plak, i-generatie, steeds-meergeneratie, apenstaartgeneratie, Fox Kids generatie) is geboren in de periode tussen 1990 en 2005 en is qua kenmerken en behoeften nog in ontwikkeling; ze zitten midden in hun generatievormende periode. Er is echter al één groot verschil te typeren met Generatie Y. Ze zijn opgegroeid in een nog sterker gefragmenteerde wereld waarin enorme hoeveelheden, vaak tegenstrijdige, (digitale) informatie 24/7 beschikbaar is. Waar je voorgaande generaties ziet worstelen met deze informatieoverload is generatie Einstein in staat een filter toe te passen dat vliegensvlug bruikbare van niet-bruikbare informatie onderscheidt.
http://www.koffie-bubbels.nl/files/artikelen/23.pdf,