Tijdslot waarbinnen teams tijdens een raceweekend aan hun auto’s mogen werken. Ingevoerd om de monteurs te beschermen tegen overwerk.
In 2010 ontving de FIA klachten van de drie teams die dat jaar hun debuut maakten. Virgin, HRT en Lotus waren onder de belofte van een budgetplafond naar de Formule 1 gelokt en stonden direct op achterstand toen dat budgetplafond er niet kwam. Ze hadden hierdoor niet alleen minder budget, maar ook minder personeel dan de gevestigde teams. Na een paar Grands Prix melden de drie teams dat hun monteurs dag en nacht moesten doorwerken om met de grotere teams te kunnen concurreren. Die hadden een speciale dag- en nachtploeg die elkaar afwisselden, zodat er ook ’s nacht aan de auto’s gewerkt kon worden. Als gevolg hiervan stelde de FIA dat jaar een curfew in, een tijdzone waarbinnen teampersoneel niet op het circuit mag zijn.
In 2021 ging dat om acht of negen uur - afhankelijk van het tijdsschema tijdens de donderdag- en vrijdagnacht. Op zaterdagnacht staan de auto’s in het pare fenné en is er voor de monteurs sowieso niks te doen. Teams proberen deze regel soms te omzeilen door hun eigen bewakingspersoneel, dat wel op het circuit mag blijven, toch kleine werkzaamheden uit te laten voeren, of door monteurs aan te stellen als beveiligers. Dat mag sinds 2021 ook niet meer. Bewakers bewaken, monteurs monteren en daarmee is het uit.