Wat is de betekenis van Private label?

2025-07-17
Financiële begrippenlijst

Rombouts Advies (2017)

Private label

Private label is een situatie waarin de leverancier producten vervaardigt onder de merknaam van de opdrachtgever. De producten worden uitsluitend door de opdrachtgever verkocht.

2025-07-17
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

private label

Producten die, vanuit de optiek van de fabrikant, in opdracht van derden en onder een andere merknaam dan de eigen merken van die fabrikant, door deze derden onder door hen gekozen merknamen op de markt worden gebracht. Zie ook: distribuantenmerk.

2025-07-17
Management begrippenlijst

Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)

Private label

Winkelmerk. Een merk dat uitsluitend verkrijgbaar is bij een detailhandelsketen of een groot warenhuis. Voorbeelden: Vendex, Brouwers bier.

2025-07-17
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Private label

Merk dat eigendom is van een grootwinkelbedrijf, inkoopvereniging of andere distribuant en door die organisatie wordt gebruikt om speciaal voor haar vervaardigde producten als eigen merk (bijvoorbeeld Edah) of huismerk (bijvoorbeeld Perla) op de markt te brengen.

2025-07-17
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Private label

Zie eigen merk.