Algemeen Nederlands Woordenboek

Algemeen Nederlands Woordenboek (2009-heden)

Gepubliceerd op 30-05-2017

belevingsmarketing

betekenis & definitie

belevenismarketing.

marketing waarbij een product wordt gepresenteerd als iets wat als een belevenis wordt ervaren; belevenismarketing.

Voorbeelden:
Belevingsmarketing? Als je het mij vraagt, klinkt sensory branding toch meer als muziek in de oren. Anyways: belevingsmarketing of sensory branding is hard op weg de marketing trend van 2009 te worden. Want tja, wij consumenten willen tegenwoordig een 'beleving'. Inspelen op zintuigen staat hierin centraal (correct me, if i’m wrong). Consumptie moet ons prikkelen. Liefst alles tegelijk: geur, tast, geluid, smaak en zicht.
http://informaatie.nl/2009/02/jouw-website-stinkt/, 3 februari 2009

'Belevingsmarketing is emoties managen'. René, jij adviseert de meest uiteenlopende bedrijven 'van Sara Lee en Philips tot Albron en Apple' over brands en trends. Welke ontwikkelingen zie jij in de manier waarop merken communiceren met consumenten?
http://www.greatopportunities.eu/what-they-say-about-04.php, 2009

In de marketingwereld is belevingsmarketing niet nieuw. En oil is ook niet nieuw. Maar onze concepten en ontwerpen voor dit medium zijn dat altijd. Omdat wij geloven in unieke, eigenzinnige manieren om uw doelgroep te pakken te krijgen. Omdat teveel marketinginspanningen verloren gaan. Maar 'live beleven' nog steeds de grootste kans biedt op echte impact.
http://www.oil.nl/oil3d/index.htm

< >