Servicebeurt tijdens een Grand Prix waarin de auto van vier nieuwe banden wordt voorzien.
De snelste pitstop ooit tijdens een Formule 1 Grand Prix staat op naam van Red Buil Racing, dat tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2019 1,82 seconde nodig had om Max Verstappen met verse banden weer de baan op te sturen. Zo’n pitstop is een klus die uitentreuren getraind wordt. De personele bezetting tijdens een pitstop verschilt per team, maar gemiddeld zijn er 20 tot 24 mensen bij betrokken. De spannendste klus is weggelegd voor de man die de voorkant van de auto moet opkrikken. Hij ziet de coureur met tachtig kilometer per uur op zich afkomen. Voor de coureur is het dus zaak op tijd te remmen.
Te vroeg remmen betekent tijdverlies, te laat remmen een omvergekegelde monteur. Aan de achterkant doet een collega-krikman hetzelfde. Beide krikmannen hebben een reservist paraat staan. Voor elk van de vier wielen staan drie monteurs paraat. De eerste draait met een pneumatische wielsleutel de moer van de naaf. De tweede pakt het wiel eraf, waarna de derde monteur het nieuwe wiel erop zet.
Vervolgens draait monteur 1 de wielmoer weer vast. Bij een goede pitstop gebeurt dit bij alle vier de wielen precies tegelijkertijd. Aan weerszijden van de auto houden twee monteurs de auto stabiel terwijl hij op de krik staat. Ook zijn er twee monteurs verantwoordelijk voor het verwijderen van vuil uit de sidepods. Zij kunnen eventueel ook de voorvleugel bijstellen. Dan staat er nog een monteur paraat met een brandblusser en ten slotte is er de lollipopman, die de coureur het signaal geeft dat hij kan wegrijden.