Jaarlijks worden duizenden nieuwe computervirussen verspreid. In 2002 was onder meer het Yaha-virus even in het nieuws. Het virus, dat zichzelf kopieert, sloeg op 14 juni toe en werd meteen massaal verspreid, met name in Nederland. Zo verstuurde een klant van xs4all het virus in acht uur 11.000 keer zonder het te merken. Eén deskundige noemde het ‘gewoon een domme dubbelklikker‘, een ander sprak van een mass-mailer – ook woorden die in 2002 in de dagbladen debuteerden. Mogelijk droeg de boodschap in de onderwerpregel (een woord uit 2000) bij tot het ‘succes’ van Yaha, want een van de boodschappen was ‘U realy Want this.’
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk