publiciteit
publiciteit - zelfstandig naamwoord uitspraak: pu-bli-ci-teit 1. het onder de aandacht brengen en daardoor gekend worden ♢ de zwangerschap van Maxima kwam in de publiciteit Zelfstandig naamwoord: pu-bli-ci-teit de pu...
Muiswerk Educatief (2017)
publiciteit - zelfstandig naamwoord uitspraak: pu-bli-ci-teit 1. het onder de aandacht brengen en daardoor gekend worden ♢ de zwangerschap van Maxima kwam in de publiciteit Zelfstandig naamwoord: pu-bli-ci-teit de pu...
Ludo Permentier en Rik Schutz (2015)
reclame De radio houdt voortdurend braderie. Men kan heel wat besparen op een massa termen. Information wordt 'info', publicité wordt herleid tot 'pub', een besparing van twee derde van het woord. En zo komen steeds meer minuten vrij voor publiciteit. (Hugo Raes, Een aquarel van de tijd) In het Frans: ...
Peter Bakema (2003)
(de) in België vaak voor: reclame - publiciteit maken voor iets, reclame maken voor iets.
A. Kolsteren en Ewoud Sanders (1994)
[Fr. publicité] 1 openbaarheid, algemene bekendheid; 2 openbaarmaking; 3 alle organen van openbaarheid, zoals kranten, tijdschriften, tv, radio e.d.; het maken van reclame.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Publiciteit kan in ruimere en in engere betekenis worden gebruikt: 1. Alle verschijningsvormen waardoor een instantie in de open¬baarheid treedt. In deze betekenis omvat het begrip dus recla¬me, voorlichting en dergelijke. 2. Redactionele publiciteit. (Eng./Am. (free) publicity).
NIMA (1993)
Het vragen dan wel hebben van aandacht in de openbaarheid. Ook: redactionele aandacht in de media.
PR Begrippen Begrepen (1992)
Publiciteit is de redactionele aandacht in de media. Het initiatief hiervoor kan lig gen bij de organisatie of bij de redactie.
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: