Wat is de betekenis van merkreclame?

2024-04-16
Begrippenlijst uit Praktische Economie havo 3

Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)

merkreclame

Reclame waarbij het merk centraal staat.

2024-04-16
Begrippenlijst uit Praktische Economie vwo 3

Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)

merkreclame

Reclame waarbij het merk centraal staat.

2024-04-16
Merken begrippenlijst

Henk Huizinga (2000)

merkreclame

Eng. brand advertising; een vorm van merkartikelreclame (zie ald.) waarbij de nadruk ligt op de expressieve waarde van het merk en niet op de intrinsieke productattributen. Merkreclame verwijst meer naar de aanbieder (de herkomst van de producten) dan naar de producten zelf. Merkreclame vindt veel plaats bij paraplumerken.

2024-04-16
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Merkreclame

Merkreclame is de reclame ten behoeve van een merk. Dit ter onder¬scheiding van reclame t.b.v. een generiek produkt, een bedrijf of anderszins. Het leeuwendeel van alle reclame bestaat uit merkre¬clame. De doelstellingen bij merkreclame luiden in termen van merkbekendheid, merkassociatie, merkvoorkeur, merkbeeld enz.

Gerelateerde zoekopdrachten