merkreclame
Reclame waarbij het merk centraal staat.
Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)
Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)
Henk Huizinga (2000)
Eng. brand advertising; een vorm van merkartikelreclame (zie ald.) waarbij de nadruk ligt op de expressieve waarde van het merk en niet op de intrinsieke productattributen. Merkreclame verwijst meer naar de aanbieder (de herkomst van de producten) dan naar de producten zelf. Merkreclame vindt veel plaats bij paraplumerken.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Merkreclame is de reclame ten behoeve van een merk. Dit ter onder¬scheiding van reclame t.b.v. een generiek produkt, een bedrijf of anderszins. Het leeuwendeel van alle reclame bestaat uit merkre¬clame. De doelstellingen bij merkreclame luiden in termen van merkbekendheid, merkassociatie, merkvoorkeur, merkbeeld enz.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: